Patrząc na swoje małe dziecko, nawet takie, które nie potrafi jeszcze dobrze skupić wzroku na bliskiej mu osobie, zastanawiamy się jak to jest możliwe, że nie widzi, nie interesuje się i ma problem z nawiązaniem kontaktu wzrokowego z mamą czy tatą, a z takim zainteresowaniem potrafi patrzeć na telewizor, a dokładniej na reklamy telewizyjne. Właśnie reklamy są tak skonstruowane, aby nawet najmłodsza istota społeczna zwróciła na nie uwagę. Zauważmy, że zwykle są one przepełnione różnymi niezwykle pięknymi barwami połączonymi z najróżniejszymi efektami dźwiękowymi. Taka konstrukcja powoduje, że nawet jeszcze nie rozwinięty mózg maluszka potrafi zwrócić na nie uwagę. Biorąc pod uwagę nieco starsze dzieci nie sposób nie zauważyć, a nawet nie poirytować się, kiedy rodzic mówi coś do dziecka, woła je, a ono w ogóle nie reaguje stojąc wpatrzone w telewizor. To z pewnością przerwa na reklamę. Dziecka nie zainteresuje nawet tak bardzo ulubiona bajka, program telewizyjny, jak właśnie kolorowa reklama.
Tagi wpisu: dzieci, reklama dla dzieci.
Dodaj komentarz